Vytvořte si nové plátno. a trošku si “odzoomujte”. Hodí se nám to v dalším kroku
Vyberte si laso F
. A na odzoomovaném výkrese nakreslete uprostřed nepravidelný výběr zhruba následujícího tvaru:
Samotný výber by měl vypadat takhle nějak:
Tento krok můžete vynechat, jedná se o úpravu výběru aby byl poněkud “přirozenější”. Použijete na výběr Script-Fu->Selection->Distress Selection
. Nastavení nechte defaultní.
Select->Invert
Zrušte výběr a na plátně by už měl být vidět zárodek trhliny.
A teď jí trochu rozšklebíme. Vyberte si nástroj “rotace” Tools->Transform Tools->Rotation
. Rotovat budete horní vrstvu (tu částěčně trasparentní). Střed rotace posuňte na místo kde chcete aby začínala puklina. A vrstvu lehce orotujte. Stačí tak 2–3 stupně.
Kvuli rotaci vrstvy vám vpravo (v obou rozích) vznikli dva transparentní tojúhelníky přes které vidíte černou na spodní vrstvě. Vyberte si bílý štětec a zamalujte je.
Pokud chcete složitější puklinu, zduplikujte tu částečně transparentní vrstvu, ve vrstvách si zaškrtněte Keep transparenci
a zopakujte postup od kroku 4 až sem.
Vytvořte ze všech vrstev jednu, pomoci Flatten Image
. A masku máte hotovou.
Pomocí lighting efect s bump mapingem (bude samostatná kapitola) můžete vytvořit třeba tu trhlinu ve zdi.
Poslat nový komentář