GIMP: Trhlina ve zdi

krok 1

Vytvořte si nové plátno. a trošku si “odzoomujte”. Hodí se nám to v dalším kroku

krok 2

Vyberte si laso F . A na odzoomovaném výkrese nakreslete uprostřed nepravidelný výběr zhruba následujícího tvaru:

Samotný výber by měl vypadat takhle nějak:

krok 3

Tento krok můžete vynechat, jedná se o úpravu výběru aby byl poněkud “přirozenější”. Použijete na výběr Script-Fu->Selection->Distress Selection. Nastavení nechte defaultní.

krok 4

Teď bude trochu kouzlení s vrstvama a výběrem
vytvořte novou vrstvu
výběr vyplňte bílou barvou
invertujte výběr Select->Invert
výběr vyplňte černou barvou
vytvořte novou vrstvu
výběr vyplňte bílou
Ve vrstvách byste měli vidět zhruba následující

krok 5

Zrušte výběr a na plátně by už měl být vidět zárodek trhliny.

krok 6

A teď jí trochu rozšklebíme. Vyberte si nástroj “rotace” Tools->Transform Tools->Rotation. Rotovat budete horní vrstvu (tu částěčně trasparentní). Střed rotace posuňte na místo kde chcete aby začínala puklina. A vrstvu lehce orotujte. Stačí tak 2–3 stupně.

krok 7

Kvuli rotaci vrstvy vám vpravo (v obou rozích) vznikli dva transparentní tojúhelníky přes které vidíte černou na spodní vrstvě. Vyberte si bílý štětec a zamalujte je.

krok 8

Pokud chcete složitější puklinu, zduplikujte tu částečně transparentní vrstvu, ve vrstvách si zaškrtněte Keep transparenci a zopakujte postup od kroku 4 až sem.

krok 9

Vytvořte ze všech vrstev jednu, pomoci Flatten Image. A masku máte hotovou.

krok 10

Pomocí lighting efect s bump mapingem (bude samostatná kapitola) můžete vytvořit třeba tu trhlinu ve zdi.



Komentáře

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.